Eric Leltz  RSS feed    

Vrijdag 11 mei 2007

Zaterdag 12 mei 2007
Deze ochtend zat ik al vroeg op het gemeentehuis. Ik had een afspraak met de gemeente controller over de mid-office. Met een mid-office kunnen afdelingen informatie sneller delen. Hierdoor zal de dienstverlening verbeteren omdat informatie op één plaats wordt vastgelegd en burgers hierdoor niet meerdere keren dezelfde informatie hoeven op te geven. De kans op fouten wordt hierdoor ook verkleind. De raad heeft in haar vergadering van april goedkeuring gegeven aan de invoering van de mid-office. Als enige fractie had GroenLinks/PE hier twee termijnen voor nodig. Kritiek punt van mijn fractie is niet zozeer de aanschaf van de mid-office zelf maar wel de invoering hiervan in de organisatie. In onze ogen is er veel aandacht voor de technische kant van de invoering maar veel te weinig voor de organisatorische en personele kant. Dit zie je al bij de financiële onderbouwing van de mid-office. Hierbij gaat het vrijwel alleen om de aanschaf van apparatuur terwijl de invoering zelf ook kosten met zich meebrengt. Maar deze zijn nauwelijks gespecificeerd. Ook zijn we bang dat het enthousiaste management te ver voor de troepen uitloopt en de aansluiting met het personeel nog niet heeft gemaakt. Wij hebben dan ook gevraagd om een invoeringsplan waarin ook deze kant van de implementatie wordt beschreven inclusief een planning. Op deze wijze kan de raad het proces goed volgen. En vandaag heb ik hier over van gedachte gewisseld met de controller. Het was een aangenaam gesprek waarin mij duidelijk werd dat er al het een en ander in gang is gezet om het personeel te betrekken bij de invoering maar dat er ook nog veel moet worden gedaan.


Reactie geven

Naam *
Email *
Website
Bericht *

Archief



Rubrieken